• Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия в събота
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
  • Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия в събота
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
Afish.bg
No Result
View All Result
Home Музика

Щастливият февруари 2017-а за Соня Йончева

afish by afish
19 January 2017
in Музика
0
Щастливият февруари 2017-а за Соня Йончева
0
SHARES
3
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Соня Йончева – българката, за която месеци наред не спира да говори елитът на музикалния свят, вече е готова с новия си албум с класически произведения. Още преди да се е появил на пазара, дискът вече е обсъждана тема в социалните мрежи и очакванията са огромни. Озаглавен е „Хендел”, тъй като съдържа арии от най-големите шедьоври на Георг Фридрих Хендел. Премиерата е на 3 февраури, включително в България, броени дни преди церемонията за тазгодишните награди „Грами”, на която Соня ще очаква първата си статуетка.

„Handel” е вторият самостоятелен студиен албум на сопраното след дебютния „Paris, mon amour” („Вирджиния Рекърдс/Sony Musi”), който бе номиниран за наградата „2016 International Opera Award” в категорията „Най-добър албум с оперен рецитал”.

Албумът „Соня Йончева – „Хендел” (издание на „Вирджиния Рекърдс/Sony Classical”) представя впечатляваща галерия от музикални портрети на жени, определящи сами собствената си съдба – също като Соня Йончева, която е всепризнат артист, майка и съпруга. „Благодарение на поразителната си вокална изразност, оперната прима успява да вдъхне нов живот и емпатия към емблематичните героини от шедьоврите на бароковата музика като Клеопатра, Алцина или Агрипина. За нея дамите в произведенията на Хендел са символ на силни и независими жени, вдъхновявали поколения наред в историята на човечеството”, коментират нейните издатели.

Записите са и завръщане към началото на професионалния й път – именно бароковата музика е първата музикална любов на Соня, оформила представите си за това изкуство в академията за млади певци на Уилям Кристи – „Jardin des Voix”. Кариерата на 35-годишната Йончева започва във Франция през 2011-а с ролята на Клеопатра от операта „Юлий Цезар” на Хендел в Реймс и Версай, последвана от ролята на Попея от „Коронацията на Попея” от Монтеверди и Попея от „Агрипина” от Хендел в Лил и Дижон под диригентската палка на Емануел Хаим.

Соня Йончева е номинирана за предстоящите награди „Грами” в категорията „най-добър оперен запис” заедно с творческия състав, записал оперния албум „Сватбата на Фигаро” от Моцарт.

Пет години по-късно, след като вече е сред най-големите оперни гласове, тя решава да се върне към тази музикална епоха и записва албума с арии от Хендел, превърнали се във вокален канон за любителите на бароковата музика: „Алцина”, „Теодора”, „Роделинда”, „Агрипина”, „Юлий Цезар” и „Идоменей”. Повечето от тези опери са написани, докато композиторът е директор на Кралската музикална академия и работи в Кралската опера в Ковънт гардън. Там са поставени и за пръв път пред публика.

Музикалната критика: “Йончава е най-добрата Виолета след Мария Калас!”

А откъде идва успехът на Соня Йончева? На първо място, разбира се, е талантът й, а редом с него е силният й характер. Ролите й от белканто репертоара (от оперите „Норма”, „Бохеми” или „Травиата”) в Берлинската държавна опера, Парижката опера, Метрополитън опера и Баварската държавна опера предизвикват изумление и възторжен прием от страна на публиката и музикалната критика. Пресата я определя като „най-добрата Виолета от Мария Калас насам” и „вероятно най-добрата „Травиата” в света в момента“ („Die Welt”, Германия).

Красивият й лиричен сопран и артистичността й помагат на родената в Пловдив млада оперна певица да превърне всяка роля в нещо различно, много свое. „На сцената се възприемам много повече като разказвач на история, отколкото като певица”, споделя Соня Йончева в интервю след триумфалния си дебют като Норма от едноименната опера на Белини на сцената на Кралската опера в Лондон през септември 2016 г. Тогава тя замести титуляра в постановката – оперната дива Анна Нетребко, която се отказа от ангажимента и даде възможност на българката да изкачи още едно стъпало в кариерата си.

Малко по-късно дойде и вестта, че Соня Йончева е сред номинираните за тазгодишната награда „Грами” в категорията „Най-добър запис на опера”. Част е от творческия екип, записал „Сватбата на Фигаро” от Моцарт за „Дойче грамофон” по диригентството на канадеца Яник Незе-Сеген. В записа, направен във фестивалния театър в Баден Баден, Соня Йончева е графиня Алмавива. Оценката на критиката е категорична: „Записът впечатлява преди всичко с изпълненията на двете дами в главните роли… Графиня Алмавива на Соня Йончева е от най-висока класа. Нейното лирично и експанзивно сопрано с изключително атрактивен тембър, елегантността на представянето, перфектния начин на изразяване, ангажираността й в ансамблите, игривостта, с която преодолява техническите препятствия, всичко това е истинска мечта. Тя е дива отгоре до долу.” („Online-Merker”) Дали ще се нареди и сред призьорите, ще разберем на 12 февруари.

Соня танцува със своя ментор Пласидо Доминго

През тази година на Соня Йончева й предстоят серия от концерти с бароков репертоар и участия в постановките „Евгени Онегин” в ролята на Татяна и „Бохеми” като Мими в „Дойче Опер” в Берлин. През юни и юли я очакват в Миланската скала, а след това ще пее в постановките на „Манон“ в Монте Карло, на „Травиата“ в Метрополитън опера, както в „Милосърдието на Тит” от Моцарт на фестивала „Фестшпилхаус” в Баден Баден. Ще бъде и сред солистите на гала концерта на Виенската Щаатсопера през май заедно с Пласидо Доминго.

Явно след щастливия септември на 2016-а се задава щастлив февруари и още по-щастливо лято на 2017-а за Соня Йончева. Заслужава го – всички, които я слушахме на живо в зала „България” преди две години, знаем това.

Соня, съпругът й Доминго и синът им Матео

Беше през пролетта на 2015-а. Само два месеца, след като бе родила сина си Матео, тя беше „спасила” постановка на „Бохеми” в нюйоркската Метрополитън опера (повикана спешно заради заболяване на певица) и очакваше истинския си триумф на същата сцена с „Отело”. Но дойде и се раздаде на българската публика заедно със Софийската филхармония под диригентството на своя съпруг, венецуелеца Доминго Хиндоян. Часове преди концерта разговаряхме и Соня Йончева ми разказа следната история:

„Бях на шест години. Тогава всички ме питаха каква ще стана, като порасна. И аз, толкова малка тогава, не можех да разбера какво искам от живота, затова попитах мама: „Мамо, ти какво мислиш – каква ще стана, като порасна?” И тогава тя ми отвърна: „Ами естествено трябва да кажеш на всички, че като пораснеш, ще станеш най-великата музикантка в света!” Погледнах я учудено и казах: „Добре! А какво точно означава това?” Мама продължи: „Ами ще се научиш да свириш на пиано и с твоята музика всички ще те обожават!” И тази случка от детството ми даде тласък на всичко по-нататък в моя професионален живот. Защото майка ми някак си винаги е имала нюх за нещата и аз винаги съм се вслушвала в нейните съвети… Никаква представа нямам откъде й хрумнаха тези думи, но знам, че тя самата винаги е мечтала да бъде артист – да свири, да играе в театъра – но никога не е успяла да го постигне поради хиляди причини. За нея беше важно ние двамата с брат ми да се реализираме в тази насока.”

Другият важен човек в началото на големия път на Соня Йончева е нейната учителка Нели Койчева. „От нея се научих да бъда винаги близка с хората, да помагам – дори човекът да не е в беда, аз да съм този, на когото могат да се облегнат. Да съм стабилна – тя беше за мен това.” Както се казва, дай, Боже, всекиму – не само шансовете, а и таланта и трудолюбието на оперната прима.

На заглавната снимка – през 2015 г. Соня Йончева печели най-престижното отличие в света на класическата музика в Германия – наградата „ECHO Класик” в категорията за „най-добър нов артист на годината”. Снимки: sonyayoncheva.com и „Вирджиния Рекърдс/Sony Classical”

Виолета Цветкова, AFISH.BG

Tags: албумграмиоперасоня йончева
afish

afish

категории

  • uncategorized (8)
  • Изложби (347)
  • Интервю (50)
  • Кино (590)
  • Книги (413)
  • Музика (527)
  • Новини (778)
  • Откъс на деня (704)
  • Поезия в събота (643)
  • Театър (189)
  • Цитати (871)
  • Четива (77)
  • За нас
  • За реклама
  • Поверителност
  • За контакт
Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на AFISH.BG, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на AFISH.BG, посочване на източника и добавяне на линк към www.afish.bg. 
Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.  Прочети повече на: https://www.afish.bg/
No Result
View All Result

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist