• Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
  • Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
Afish.bg
No Result
View All Result
Home Кино

Прецаканите влюбени във филмите на Уди Алън

afish by afish
15 May 2016
in Кино
0
Прецаканите влюбени във филмите на Уди Алън
0
SHARES
19
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Уди Алън дебютира като режисьор през 1966 г. Първите му филми изобилстват с клоунади, игра на думи и пародии, но именно по тази причина събира и много фенове. След края на 1970 година Алън леко започва да се отдалечава от комикс похватите.

Първият му безспорен шедьовър е „Ани Хол“. Възходите и паденията в една любовна история излизат на преден план, драматичните елементи стават повече, придържа се към динамичния диалог.

 

“Ани Хол”, 1977

 

Закономерно в работата си режисьорът е повлиян от философията и от книгите на великите писатели въобще. Не е тайна, че той се учи от Ингмар Бергман и от Достоевски. Психологизмът и дълбоките прозрения за живота ярко личат във филма „Алис“, където главната роля се изпълнява от бившата му съпруга Миа Фароу. Животът на героинята се преобразява, когато се влюбва в един саксофонист. Домакинята променя представите си за живота, след като посещава азиатски билкар, който ѝ помага да преосмисли мирогледа си.

 

Vicky Cristina Barcelona

“Вики, Кристина, Барселона”, 2008

 

„Вики, Кристина, Барселона“ Уди Алън снима в чужбина и това за дълъг период от време ще се превърне в негова практика. На фона на светлите кадри в Испания, ставаме свидетели на предателство и на куп психологически последици от взаимоотношенията между героите. Хуан Антонио (в ролята Хавиер Бардем) въплъщава много от чертите на европееца – свободен ум, липса на сексуални задръжки, артистична култивираност. Хаотичната импулсивност го запраща при две различни жени, еднакво изкушени от чара му. В тази лента героите определено не са в състояние да се справят с влюбването.

„Полунощ в Париж“ пък ни потапя в атмосферата на града на любовта, където млад писател от нашето време по магичен начин попада в епохата на Фицджералд и Хемингуей. Колебанието му между брака по сметка и онова, което душата му истински копнее, носи тъжната романтика на всичко. Убийството в „Мач пойнт“ пък доказва, че понякога човек наистина може да сгреши, подведен от чувствата си. Понякога има имитация на любов и нищо в празничното ти лондонско съществуване не може да оправдае углавното престъпление от страст.

 

“Син жасмин”, 2013

 

Героинята на Кейт Бланшет винаги е губещата в „Син жасмин“, защото тя не живее собствения си живот, а съществува чрез успеха на другите. Егоизмът, когато не е подплатен, винаги те прецаква. За Бланшет снимките на този филм са доста тежки. Тя описва стила на режисиране на Уди Алън като “безобидно пренебрежение”, но не изглежда да е било безобидно. “Първият ден беше брутален“, спомня си тя. “Той дойде при мен и каза: „Това е ужасно, и ти си ужасна“. Три седмици по-късно се оказа, че не харесва костюмите, не харесва локациите, не харесва сцените. Той заяви: „Трябва да ми помогнеш да спася този филм“. 

Сега предстои да гледаме последния филм на Уди Алън. С „Кафе Общество“ беше открит тазгодишният кинофестивал в Кан. Млад мъж отново търси любовта в края на 30-те години на миналия век. Дали ще намери късмета си в Холивуд? Скоро ще разберем.

 

Димитър Янков, ASISH.BG

Tags: алънпрецаканивлюбениудифилми
afish

afish

категории

  • uncategorized (6)
  • Изложби (351)
  • Интервю (51)
  • Кино (597)
  • Книги (420)
  • Музика (535)
  • Новини (820)
  • Откъс на деня (739)
  • Поезия (658)
  • Театър (198)
  • Цитати (884)
  • Четива (95)
  • За нас
  • За реклама
  • Поверителност
  • За контакт
Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на AFISH.BG, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на AFISH.BG, посочване на източника и добавяне на линк към www.afish.bg. 
Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.  Прочети повече на: https://www.afish.bg/
No Result
View All Result

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist