• Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия в събота
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
  • Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия в събота
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
Afish.bg
No Result
View All Result
Home Изложби

„Емилия трябва да дойде…“

afish by afish
6 February 2018
in Изложби
0
„Емилия трябва да дойде…“
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Емилия Луиза Фльоге била спътница, муза и приятелка на Густав Климт в продължение на 27 години. Той не се оженил за нея, но не се оженил и за никоя друга. Говорело се, че любовниците му са безчет и поне десет незаконно родени деца претендирали, че той им е баща. 

Климт среща Емилия Фльоге през 1890 г., когато майка й му поръчва портрет на дъщеря си. Емилия не харесва портрета, но художника…
Художникът рез 1897 г. става един от основателите и президент на Виенския сецесион и сп. „Ver Sacrum“ („Свещена пролет“), издавано от групата, в която членува до 1908 г. Неин символ е Атина Палада – символ на мъдростта и изкуството. От началото на 1890-те години Климт ежегодно почива заедно със семейство Фльоге на езерото Атерзее, където създава много пейзажи.

През 1894 г. известният художник получава поръчка – три картини за украса на тавана в главната сграда на Виенския университет. „Философия“, „Медицина“ и „Правосъдие“ са завършени към 1900 г., но остро са критикувани заради тематиката, определяна като порнографска. По тази причина творбите никога не са поставени на мястото, за което са предназначени. Това е и последната обществена поръчка, която художникът приема. И трите работи по-късно са унищожени от СС през май 1945 г.

Климт отново разбунва общественото мнение с картината „Голата истина“ (1899). Специално за 14-ата изложба на сецесиона през 1902 г. художникът завършва фриза за Бетовен, който никога повече не е показван до 1986 г.

„Златният период“ в творчеството на Климт е белязан от позитивната реакция на критиката и е най-успешният за художника. Названието произхожда от позлатата, използвана в много от работите му, от „Дворецът на Атина“ (1898) и „Юдит“ (1901) до най-известната от този период – „Целувката“ (1907 – 1908). Златният фон и символиката, близка до византийската, насочват към мозайките на Венеция и Равена, които Климт вижда по време на пътешествието си из Италия. В същото време той се увлича по декоративното изкуство в стил ар нуво. Между 1907 и 1909 г. прави пет портрета на жени, облечени в кожи.

Климт води много обикновен живот, работи в дома си, посвещава времето си на живописта (включително на движението Сецесион) и семейството и не поддържа приятелски отношения с други художници. Достатъчно известен, за да получава много частни поръчки, той си избира само онези, които са му интересни.

Както и Роден, Климт използва митологията и алегорията, за да завоалира своята дълбоко еротична природа, а много от неговите рисунки издават чисто сексуалния му интерес към жените.

През 1911 г. картината на Климт „Живот и смърт“ получава наградата на Световната изложба в Рим.

Това са общоизвестните факти за Густав Климт. Малко известни са обаче подробности от личния му живот, извън скандалните мълви за него. Сестрата на Емилия се омъжила за брата на Климт и двамата били свързани и чрез семействата си. Когато бащата и после братът на Климт починали непосредствено един след друг, художникът изпаднал в продължителна депресия. Емилия била непрекъснато до него – тя го извеждала да се разхожда, двамата заедно учели френски и най-важното, карала го да рисува и непрекъснато се възхищавала на таланта му. Излизането от кризата било свързано с нови картини и много нови слухове за връзките на Климт с други жени.

Емилия Фльоге осъзнавала, че зависимостта й от Климт пречи на личния й живот, и решила да се справи с проблема по най-съвременния тогава начин – тръгнала на терапия при Зигмунд Фройд. Благодарение на разговорите си с него тя започнала да полага съзнателни усилия да прекъсне емоционалната си зависимост от художника и да си изгради свой живот. Така започнала историята на модна къща „Фльоге“. Емилия и сестра й открили в центъра на Виена свой салон за дамска мода, който бързо станал прочут. Емилия имала усет към цветовете и модерно мислене – тя искала моделите й да са удобни за жените. Измисляла рокли с широки ръкави, със свободен силует и необичайни кройки. И в модата те били заедно с Климт като приятели и партньори – той измислял десените на платовете, с които работела модната къща, а след това на свой ред рисувал моделите в картините си. Това било вероятно първото партньорство на дизайнер и художник в историята на модата.

Климт завещал всичките си картини на единствената жена, която го обичала през целия си живот, а образът й останал запечатан за вековете в най-известните му картини, включително „Целувката“.

AFISH.BG

Tags: густав климтемилия фльоге
afish

afish

категории

  • uncategorized (8)
  • Изложби (347)
  • Интервю (50)
  • Кино (590)
  • Книги (413)
  • Музика (527)
  • Новини (778)
  • Откъс на деня (704)
  • Поезия в събота (643)
  • Театър (189)
  • Цитати (871)
  • Четива (77)
  • За нас
  • За реклама
  • Поверителност
  • За контакт
Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на AFISH.BG, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на AFISH.BG, посочване на източника и добавяне на линк към www.afish.bg. 
Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.  Прочети повече на: https://www.afish.bg/
No Result
View All Result

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist