• Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
  • Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
Afish.bg
No Result
View All Result
Home Интервю

Джузепе Торнаторе: Аз не съм режисьор под наем

afish by afish
27 May 2024
in Интервю
0
Джузепе Торнаторе: Аз не съм режисьор под наем
0
SHARES
38
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

 

Последният филм на прочутия италиански режисьор Джузепе Торнаторе (роден на днешната дата, 27 май, през 1956 година)„Correspondence” разказва историята на любовниците Олга Куриленко и Джеръми Айрънс, които комуникират главно чрез Skype и текстови съобщения. Това е третият англоезичен филм на италианския режисьор, чиято класика „Ново кино „Парадизо” е отличена с „Оскар”. Предишните филми на английски език на Торнаторе са „Легендата за пианиста” от 1998 г. и „Най-добрата оферта” (2013 г.)

Романсът в дигиталната ера “Correspondence” бележи поредното сътрудничество между Торнаторе и легендарния композитор Енио Мориконе.

Припомняме интервюто на Джузепе Торнаторе пред Variety отпреди 8 години, в което режисьорът разказва за предизвикателствата на това да правиш филми на английски език, удоволствието да работиш с Мориконе, както и за плановете на Торнаторе да заснеме документален филм за 87-годишния маестро, който спечели награда „Златен глобус” за музиката към „Омразната осморка” на Куентин Тарантино.

Какво Ви накара да направите филм за любовта в дигиталната ера?

Това е идея, която за първи път ми дойде преди много години. Тогава обаче мисълта за любовници, които комуникират чрез технологията, изглеждаше като научна фантастика. Дигиталната еволюция превърна моята интуиция в нещо напълно реалистична. Така че осъзнах, че е време.

Това е Вашият трети англоезичен филм. Различен процес на работа, нали?

Обичам да правя филми на английски език, но винаги съм правил филмите, които искам да направя – никога не съм бил режисьор под наем. Много по-сложно е да се създаде филм на италиански и след това да бъде преведен на английски. Това е безспирен процес, който може да бъде завършен само на снимачната площадка, понякога и работейки със самите актьори, които търсят най-подходящите думи. От друга страна има истории, които те освобождават от ограниченията на езика.

Разбира се, това също така отваря и по-голям пазар за Вас…

Да, разбира се, не мога да го отрека. Ако бяхме направили „Най-добрата оферта” на италиански, мисля, че пак щеше да е добър филм, но едва ли щеше да има същия международен успех. Така че в днешно време, ако притежаваш хубава история, е добра идея да направиш филма си на английски език.

Работите с Енио Мориконе от цели 25 години. Този път беше ли по-различно?

Всъщност да. Използвахме обичайния метод, като той започна работа още с първата чернова на сценария. Беше дълъг процес, но този път бе въпрос на намиране на решения за звученето, което бе доста необичайно за него.Така че може би бе по-трудно, но много интересно. Експериментирахме, за да намерим някои електронни звуци. Още в началото разбрахме, че електронното звучене е ключово за този филм. Така че има много от него, като то е комбинирано с по-традиционна оркестърна музика. Още в началото поисках от него не толкова пищен и по-прост саундтрак.

Разговаряли ли сте с Мориконе, след като той спечели „Златен глобус”?

Да, обадих се на Енио, за да го поздравя. Той бе много щастлив. Следях ухажването на Тарантино към Мориконе, който преди заради различни причини бе принуден да отговаря с „не”. Дори този път бе готов да му откаже заради моя филм. Мисля, че изиграх роля в това той да приеме, защото след три отказа наистина щеше да е жалко. Енио свърши прекрасна работа и се радвам много, че той получи тази награда. Идеята, че 87-годишен човек все пак прави всичко това – концерти, работата с режисьор (Торнаторе), който го тормози да прави различен вид музика и правенето на филм с американски режисьор (Тарантино), който го е ухажвал толкова дълго, това ми дава енергия. Когато имам труден момент през деня, си мисля за Енио и след това вече се чувствам по-добре.

Чух, че правите документален филм за Мориконе, озаглавен “The Glance of Music”. Можете ли да ми разкажете за него?

Да, започнах да го снимам миналата година. Правя го покрай останалите ми ангажименти. Миналата година заснех много дълго интервю с него, по време на което той разказа почти всичко относно личния си живот. Също така направих и други интервюта и сега работим върху събирането на още материали. Във филма ще има и други елементи, които ще заснемем по-нататък. Но всичко това ще отнеме време. Не мисля, че ще е готов поне още няколко години.

 

Източник: Variety

AFISH.BG

Tags: джузепенаемрежисьорторнаторе
afish

afish

категории

  • uncategorized (6)
  • Изложби (351)
  • Интервю (51)
  • Кино (597)
  • Книги (420)
  • Музика (535)
  • Новини (819)
  • Откъс на деня (738)
  • Поезия (658)
  • Театър (198)
  • Цитати (884)
  • Четива (95)
  • За нас
  • За реклама
  • Поверителност
  • За контакт
Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на AFISH.BG, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на AFISH.BG, посочване на източника и добавяне на линк към www.afish.bg. 
Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.  Прочети повече на: https://www.afish.bg/
No Result
View All Result

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist