• Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
  • Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
Afish.bg
No Result
View All Result
Home Изложби

Архитектурните чудеса на 2017-а (СНИМКИ)

afish by afish
8 January 2017
in Изложби
0
Архитектурните чудеса на 2017-а (СНИМКИ)
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Фантазията на архитектите винаги е била определяща за представите ни за една или друга цивилизация, за епохи и векове, за културни общности и социален напредък. На тях дължим много от знанията си за миналото, от тях в голяма степен следващите поколения ще решават докъде е стигнало човечеството в развитието си през XXI век. Защото в днешни дни сме свидетели на какво ли не, когато става дума за сгради – от откровени недоразумения до изключителни образци на модерната архитектурна мисъл. Представяме ви пет сгради, които се очаква да се наредят сред най-красивите в света – до една ще отворят врати през тази година:

Новата година започва с откриването на дългоочакваната и амбициозна (798 милиона евро) Elbphilharmonie в Хамбург – музикален комплекс, проектиран от швейцарското студио Herzog & Meuron, разказва „ArtPrice”. Старите докове на града сега са трансформирани в нов квартал на Хамбург, където са всички скъпи ресторанти, хотели и жилищни блокове. Сред тях Elbphilharmonie изглежда така, сякаш е на гребена на масивен тухлен бункер, като огромна и прозрачна стъклена вълна, разбиваща се над скала.

Бункерът всъщност е склад от 60-те години на ХХ век, проектиран от следвоенния архитект Вернер Калморген. Създаден за съхраняване на чай, кафе и какао (както и неговите предвоенни, но датиращи от векове предшественици), сега складът служи като паркинг и спомагателни помещения за стъклената концертна зала.

 

Потресаващ музей, посветен на Втората световна война, трябва да отвори врати през януари 2017-а в Гданск, Полша, но той е и предмет на труден политически спор. Проектиран още през 2008 г. от Studio Architektoniczne Kwadrat, музеят е призван да разкаже за това как войната се е отразила на обикновените хора, на цивилни и войници, на поляци или не. Според професор Норман Дейвис, експерт по полска история, председател на консултативния съвет, предметът на дейност на инсттитуцията е да проучва усърдно и събира колекция от цяла Европа и Съединените щати. Сегашното правителството на страната обаче настоява, че тази програма е грешна.

Според политиците музеят трябва да се фокусира най-вече върху ролята на Полша по време на войната и едва на втори етап да бъде създаден друг, посветен на битката при Вестерплате, когато през септември 1939 г. Германия напада Полша през Гданск.

 

Междувременно политически спорове бушуват и в Потсдам, Германия. Там невинен наглед план за възстановяване на барокова кула на църквата Гарисън от 1730 г. (поръчана на архитекта Филип Герлах от Фридрих Вилхелм I, крал на Прусия) по повод 500-годишнината от рождението на протестантството през октомври 2017 г., поражда доста противоречиви оценки.

Голям е броят на историческите сгради в Германия, повредени или унищожени по време на Втората световна война и възстановени в наши дни. Нито една обаче не е била обект на толкова спорни мнения, както тази църква, опустошена от пожар при бомбардировка през април 1945 г. Причината? Това е мястото, където Хитлер – роден католик – полага клетва като канцлер пред 85-годишния немски президент, фелдмаршал Паул фон Хинденбург, пруски аристократ, облечен в същия ден в пълна военна униформа.
Недоволството от проекта за реконструкция е разбираема, въпреки че открито военните символи – издълбани каменни ножове, барабани и пистолети – са били пропуснати при реставрацията. Освен това архитектите обещават, че ако наосът на църквата бъде възстановен, дизайнът да е модерен.

 

В Сантандер, Северозападна Испания, международно известният архитект Ренцо Пиано – италиански сенатор и природозащитник, пък е изправен пред различни пречки, свързани с проектирането на културния център Ботин, финансиран от фондация, създадена от собствениците на Banco Santander. Сградата също трябва да заработи през 2017 г.

Пиано е направил почти всичко възможно, за да се запази изгледът от града към морето и да съхрани височината на сградата до нивото на дърветата по улицата. Той използва лека конструкция и овални форми, които да пречупват светлината с помощта на около 360 000 бели кръгли керамични плочки. Въпреки това Антонио Гонсалес-Капител, професор в департамента по архитектура на Политехническия университет в Мадрид, казва пред пресата: „Не трябва да се строи на брега на Карибско море – това е било част от архитектурния здрав разум през последните 3000 години.“

 

Expo 2017 – наследник на голямото световно изложение от 1851 г. в Лондон, не притежава оригиналността на своите предшественици и тяхната иновативна архитектура, но тазгодишното издание може да ни изненада. Събитието този път ще се проведе в Астана, столицата на Казахстан. Икономически просперираща, бившата съветска република е ръководена от Нурсултан Назарбаев, който иска да се представи добре пред международните гости.

Колко чужденци ще пътуват до Астана между юни и септември 2017? Трудно е да се каже, но те ще са любопитни да видят 30-те футуристични сгради, проектирани с тема „Future Energy” от чикагските архитекти Адриан Смит и Гордън Гил. Смит е бил в екипа на Бурж Халифа, Дубай, най-високата сграда в света в момента, а сега той и Гил работят по много по-висок небостъргач – Джеда в Саудитска Арабия, който трябва да бъде завършен през 2020 г.

 

На заглавната снимка – част от интериора на музикалния комплекс Elbphilharmonie в Хамбург

AFISH.BG

Tags: 2017архикеткуранови сгради
afish

afish

категории

  • uncategorized (7)
  • Изложби (347)
  • Интервю (50)
  • Кино (592)
  • Книги (413)
  • Музика (529)
  • Новини (795)
  • Откъс на деня (723)
  • Поезия (645)
  • Театър (193)
  • Цитати (875)
  • Четива (88)
  • За нас
  • За реклама
  • Поверителност
  • За контакт
Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на AFISH.BG, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на AFISH.BG, посочване на източника и добавяне на линк към www.afish.bg. 
Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.  Прочети повече на: https://www.afish.bg/
No Result
View All Result

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist