Дейвид Хокни се ражда в Брадфорд, Англия, на 9 юли 1937 година. Още от дете е ексцентричен и своенравен. Израства в обикновено семейство от работническата класа със строги и амбициозни родители. Те държали децата им да имат добро образование. Затова Дейвид бил записан в неделно училище. По време на занятията правел карикатури на Исус, което буквално потрисало учителите му. По-късно в гимназията в Брадфорд той се прочул със своите комикси. През 1957 година завършва мечтания колеж по изкуства, отново в Брадфорд, след което продължава да учи живопис в Кралския колеж в Лондон. Там за първи път споделя публично различната си сексуална ориентация. Хомосексуалността обаче се отразява положително на творчеството му, прави го популярен на национално ниво.
Pool, 1971 г.
През 60-те е неговото първо пътуване до Ню Йорк. Там се запознава с Анди Уърхол, както и с Денис Хопър. Обстановката и животът в метрополиса го вдъхновяват. Творчеството му е характерно – живописва предимно изваяни мъже във водни басейни и типичната цветна Калифорнийска архитектура. Търси различните състояния на водата чрез текстури и растери. В картините му има много светлина и жизненост. Почеркът му си остава уникален, както и любовта му към слънчевия и безгрижен живот.
Pearblossom Hwy, 1986 г.
През 80-те Хокни преоткрива за себе си фотографията и по-конкретно фотоколажа. Той заснема един обект от различни положения, снима различни фрагменти от него, след което ги съчетава в колажи. Когато посещава Националната галерия в Лондон, е възхитен от картина на Жан Огюст Доминик Ингрес и осъзнава, че уникалността на картините от Ренесанса се дължи на използването на оптични вдлъбнати лещи. Заедно с Чарлз Фалко правят редица проучвания и през 2001 година излиза “Secrete knowledge”, където двамата представят теорията си в тази връзка.
Model With Unfinished Self-Portrait, 1977 г.
По същото време Дейвид продължава да експериментира с новите технологии, като в цветния лазерен ксерокс и в цветния факс намира нови „приятели“. Едно чудесно ново средсво за комуникация. „Изкуството е за споделяне”, казва той. За Хокни това са начини да изпрати своя творба на някого в знак на признателност и солидарност. Не всеки може да си позволи да купи произведение на изкуството.
The Group, 2014 г.
През 2008 година художникът продължава да праща своите виртуални картини, но този път сътворени на неговия нов iPhone. По-късно става най-горещия почитател на iPad.
Използва Brushes приложенията, за да рисува с пръсти върху самия дисплей. Намира ново средство да прави текстури, мазки, да постига любимите рефлекси на водата и материалност на предметите. Прави стотици рисунки по този начин, част от които през 2010 г. участват в негова изложба в Париж.
AFISH.BG