• Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
  • Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
Afish.bg
No Result
View All Result
Home Кино

Педро Алмодовар – бохемът, който промени киното (ГАЛЕРИЯ)

afish by afish
24 September 2016
in Кино
0
Педро Алмодовар – бохемът, който промени киното (ГАЛЕРИЯ)
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Роденият в малкото градче Калсада де Калатрава, принадлежащо към бедния регион Ла Манча, испанец Педро Алмодовар празнува рождения си ден на 24 септември. На 67 г. Педро вече категорично си е извоювал място сред най-великите режисьори в историята на киното. Той е едно от най-ярките имена в новата вълна творци, нахлули в испанския кинематографичен живот, след смъртта на диктатора Франко през 1975 г. Алмодовар говори от името на поколението, загърбило франкистското минало, за да се отдаде с цялата си страст на живота тук и сега. Още преди неговият филм „С какво съм заслужила това?“ (Que He Hecho Yo Para Merecer Esto?, 1985) да стане международен хит, той се превръща в култова фигура за съвременното кино.

Прави го благодарение на една от ранните си творби „Лабиринт от страсти“ (Laberinto De Pasiones, 1982). След пристигането си през 1967 г. в Мадрид, Алмодовар се влива в кръга на артистичната бохема, сътрудничи си с авангардната театрална трупа „Лос Голиярдос“, пише статии и разкази за андърграунд списания, публикува пародийни мемоари под псевдоним и дори участва в роксъстав. През 1985 г. заедно с брат си Агустин основава продуцентската компания, El Deseo („Желанието“), с която продуцира както своите, така и на други режисьори творби.

Любимият жанр на Алмодовар е мелодрамата. Върху неговия стил оказват влияние американските мелодрами от 40 и 50-те години на миналия век, черните комедии на испанските режисьори Фернандо Гомес и Луис Берланга, а също така и филмите на великия Луис Бунюел. Фирменият знак на Алмодовар е адската смес от изискана стилност, постмодернистска цитатност, изтънчена ироничност и крещящ кич. Характерно за стила на Алмодовар е представянето на често тежки социални и лични проблеми със смесица от трагедия, лек жизнеутвърждаващ хумор и оптимизъм.

Чести мотиви са слабостите и силата на жените, обикновено съчетани в един или няколко централни женски образа и различните прояви на човешката сексуалност. Повечето му филми съдържат скрита критика към редица обществени и религиозни норми, като Католическата църква често е под прицел. Алмодовар смело омесва в едно трагедията и фарса, но филмите му си остават дълбоко оригинални и индивидуални както по стил, така и по дълбочина на внушенията.

 

Да си припомним десет от филмите на големия режисьор, подредени пронологично:

„Матадор“/ „Matador“ (1985-1986)

Резултат с изображение за Pedro Almodóvar matador

Стилна черна комедия, разкриваща тъмните страни на човешката природа представени чрез особеностите на героите: бивш бикоборец, чийто светоглед е преобърнат вследствие на убийствата, жена адвокат със същия проблем и млад мъж доведен до безумие под въздействие на прекомерно и крайно религиозно образование и възпитание. Първият международен хит на Алмодовар.

„Жени на ръба на нервна криза“/ „Mujeres al borde de un ataque de nervios“ (1988)

Резултат с изображение за Pedro Almodóvar „Mujeres al borde de un ataque de nervios“

Тук Алмодовар ни предлага един нестандартен поглед върху вечната тема „жена“. През истерията, каламбурите и абсурдните шеги се прокрадва и надеждата за примирие между половете…

„Ела, завържи ме“/ „Átame“ (1990)

Резултат с изображение за Pedro Almodóvar atame

След като Рики (Антонио Бандерас) е освободен от заведение за душевно болни, той знае какво точно иска. Започва да преследва Марина (Виктория Абрил), порно звезда, с която е правил секс веднъж, за да я убеди да стане негова жена. Тя не е съгласна а той я връзва. Ще я спечели ли с това?

„Високи токчета“/ „Tacones lejanos“ (1991)

Резултат с изображение за Pedro Almodóvar Tacones lejanos

Беки дел Парамо е испанска актриса, която от години работи в Мексико. Тя се завръща в Мадрид, за да участва в концерт и да се види за първи път с дъщеря си Ребека, която е изоставила преди 15 години. Макар изпълнена с разочарование, Ребека очаква Беки на летището и си припомня детството. Когато пристига, Беки научава, че дъщеря й е омъжена за един от бившите любовници на майка си Мануел. Двете опитват да наваксат изгубеното време, когато внезапно Мануел е открит убит в дома си. Първоначално убиецът не е ясен, но след няколко дни Ребека прави публично признание за убийството, докато чете новините по телевизията. Филмът получава награда „Сезар“ за най-добър чуждестранен филм през 1991 г.

„Кика“/ „Kika“ (1993)

Резултат с изображение за Pedro Almodóvar Tacones kika

Когато след дълго отсъствие се връща у дома, модният фотограф Рамон разбира, че майка му се е самоубила и припада, неспособен да понесе шокиращата новина. Вторият му баща Никълъс решава, че Рамон също е умрял и се обажда на гримьорката Кика с молбата да подготви младежа за последния му път. Рамон се свестява, а Кика се влюбва в него. Проблемът е, че младият мъж не може да задоволи огромния й сексуален апетит и Кика се впуска в тайна авантюра с развратния му пастрок. В този момент в играта се намесват бившата приятелка на Рамон Андреа и Пабло – дребен престъпник с неутолимо либидо, който е готов на всичко, за да се озове в леглото на Кика.

„Всичко за майка ми“/ „Todo sobre mi madre“ (1999)

Резултат с изображение за Pedro Almodóvar Todo sobre

Младият Естебан мечтае за две неща – да стане известен писател и да открие баща си, когото майка му Мануела умело прикрива. Алмодовар представя един съвършен портрет на съвременната жена, благодарение на изключителни актриси като Сесилия Рот, Мариса Паредес, Пенелопе Крус и Кандела Пеня. Филмът е носител на множество призове: „Оскар“ за чуждоезичен филм, награда за режисура от Кан, награди за най-добър филм, режисьор и актриса от Европейската филмова академия и още десетки престижни награди от международни фестивали в един от вечните шедьоври на Алмодовар.

„Говори с нея“/ „Hable con ella“ (2002)

Резултат с изображение за Pedro Almodóvar hable con

Това е първият филм на Алмодовар, в който се разгръща една пълнокръвна и трогателна любовна история. Въоръжен с всички хрумки и стилови похвати, изпитани в двайсетгодишната му кариера в игралното кино, режисьорът най-сетне си позволява да разкаже простичката драма (необикновенността на обстоятелствата не променя същността на темата) за всепоглъщащата любов на един мъж и за неговата саможертва. Нещо повече, тази история е съпоставена и с любовта на друг мъж – журналиста Марко, осъществима и осъществена, но не по-малко обречена. Съдбите на двамата се оказват съдбоносно преплетени до степен, че единият може би ще успее да изживее пропуснатото щастие на другия… Едновременно смешна и тъжна, тази рошава, модерна приказка ни кара да се чувстваме безпомощни пред крехкостта на човешките емоции. И същевременно да си дадем сметка, че сред многото разказани истории, Педро Алмодовар не е загубил нито грам от смущаващите си пориви към откровеност, безцеремонност и неуморимо въображение.

„Лошо възпитание“/ „La mala educación“ (2004)

Резултат с изображение за Pedro Almodóvar la mala

Двама бивши съученици ще се срещнат неочаквано след цели 20 години, откакто са напуснали Католическото училище… 15-ят игрален проект на „Лошото момче на испанското кино“, този път е вдъхновен от собствения му живот!

„Кожата, в която живея“/ „La piel que habito“ (2011)

Резултат с изображение за Pedro Almodóvar la piel

Лентата е по романа на „Тарантула“ от Тиери Жонке. Една история за отмъщението на пластичен хирург, който търси мъжа, изнасилил дъщеря му. Двайсет години след последната среща на Алмодовар с Бандерас в „Ела, завържи ме!“, те отново работят в екип. Още две от любимките на режисьора взимат участие във филма Мариса Паредес („Цветето на моята тайна“) и Елена Аная („Говори с нея“).

„Свалка в облаците“/ „Los amantes pasajeros“ (2013)

Много разнообразна група пътници се намира на борда на самолет, който пътува за Мексико Сити. Постепенно те разбират, че нещо не е наред и така поредният скучен полет ще се превърне в най-незабравимия полет със самолет. Поставени в животозастрашаваща ситуация, пасажерите намират един доста странен начин да не мислят за приближаващия час на тяхната евентуална смърт. Започват да излизат наяве скрити страсти, любовни връзки, интересни обяснения и цветисти самопризнания.

На предстоящата Киномания 2016 ще имаме удоволствието да гледаме и най-новия филм на Педро Алмодовар – „Хулиета“.

 

Източник: 10te.bg

AFISH.BG

Tags: бохемкинопедро алмодовар
afish

afish

категории

  • uncategorized (7)
  • Изложби (347)
  • Интервю (50)
  • Кино (592)
  • Книги (413)
  • Музика (529)
  • Новини (795)
  • Откъс на деня (723)
  • Поезия (645)
  • Театър (193)
  • Цитати (875)
  • Четива (88)
  • За нас
  • За реклама
  • Поверителност
  • За контакт
Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на AFISH.BG, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на AFISH.BG, посочване на източника и добавяне на линк към www.afish.bg. 
Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.  Прочети повече на: https://www.afish.bg/
No Result
View All Result

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist