В началото на май предстои премиерата на мюзикъла „Мулен Руж” на сцената на цирк „Балкански”. Спектакълът е по едноименния филм на Баз Лурман и музиката на Крейг Армстронг. Предвиждат се 15 представления в периода до м. ноември 2016г. Идеята на проекта от самото начало е да се адаптира историята за кръглата арена на цирка. За пръв път у нас ще бъде представен мюзикъл по Бродуейски модел в най-голямото пътуващо цирково шапито на Балканския полуостров – “Цирк Балкански”. Проектът включва трупа от 70 души, подбрани чрез кастинг през юли 2015-та, които вече осем месеца работият по проекта. Екипът е млад, амбициозен и обещаващ. В главните роли ще видим: Гергана Оразова, Ася-Мария Даскалова, Мартин Костадинов, Тодор Гаджалов, Иван Гатев, Георги Велизаров , Ясен Зердев, Константин Лунгов, Вяра Табакова, Недялко Делчев. Мулен Руж обещава да бъде ексцентричен, иновативен, дързък и провокативен, но в същото време емоционален и трогателен.
Първото представление е на 8 май от 19,30 часа.
Режисьор на продукцията е Георги Жан Петров, който има богат опит от различни телевизионни и театрални изяви, познати на широката публика със своята екстравагантност и пикантност в развлекателния бизнес. Георги определя мюзикъла като прогресивен и шоуменски жанр, който е ненадминат с блясъка и шармантността си – може би затова посвещава работата си основно на него. Ето какво ни разказа той за новата продукция и за себе си:
В спектакъла участват предимно млади хора, разкажете за работата си с тях?
-Работата с млади хора е прекрасна. Те са емоционални и “непретръпнали”- като пластелин в ръцете ми. Когато се работи с нови идеи, иновативни и авангардни решения, е трудно да се ангажират по-възрастни артисти, които са навикнали на собствения си подход и често са притеснени за имиджа си. Младите са отворени към всичко. Ние с продуцента Рафаел Хачатрян подхождаме към мюзикъла като жанр по абсолютно западен/американски работен модел. Това е спектакъл, грандиозно шоу, енергично, екстравагантно и с едничката цел да доставя удоволствие. Няма дидактика, няма място за стари похвати. Младите са тези, които обичат жанра, които се раздават за публиката най-агресивно.
Кое беше най- голямото предизвикателство в работата по “Мулен Руж”?
-Предизвикателствата са всеки ден. Предизвикателство е да се създаде тази сексуалност в атмосферата, която е заложена в текста, без да е пошла. Може би, най-голямото е това, което предстои – премиерата на 8-ми май. Тогава ще е истинският тест за огромния труд, който положихме във всяка брънка на проекта. Аз съм абсолютно убеден, че ще е огромен хит. Публиката ще е в екстаз.
Трудно ли е за младите творци в България? Какво Ви мотивира да поставяте на българска сцена?
-Трудно е разбира се. Едва ли някой е изненадан, че системата е закостеняла и недоверчива. Самата публика също, те едва едва имат време и средства за култура, камо ли да опитат нещо ново. Това, което ми даде смелост обаче, е и гостуването на мюзикълът от Уест Енд “We Will Rock You”, в България в препълнената “Арена Армеец”. Това означава, че има българи, които искат да правят и гледат модерни западни мюзикъли, а аз искам да правя точно това.
Казвате, че мюзикъла е голямата Ви любов, имате ли следващ проект?
-Мюзикълът не е напускал сърцето ми още, от както за първи път се сблъскахме преди близо 15 години в гимназията, където участвах в “Красавицата и Звяра“ и “Продуцентите“. За сега съм фокусиран върху успешната премиера на “Мулен Руж!“. След него ми предстои завръщане във Франция, където това лято ще снимам късометражния си филм “Довери се на изгрева“.
Разкажете повече за себе си, за работата си във Франция и живота си там?
-Винаги ми е било трудно да говоря за себе си или да се взимам прекалено насериозно, предпочитам да оставям работата ми да говори вместо мен, а това ще се види най-добре на премиерата. Иначе от две години живея в Париж, където довършвам магистратурата си по драматургия. Парижани са недоверчиви към чужденци и още повече към артисти, което всъщност ми допадна, защото ми напомня за България. Едното нещо, което никой не може да им отнеме обаче, е безкрайния артистичен авантюризъм. В киното, в театъра, в балета, в изобразителното изкуство и фотографията, Париж е мястото, където човек може да види най-новите и изобретателни неща. Очарован съм от толкова много изложби, гостуващи звезди, режисьори, фотографи. Най-запомнящо се беше гостуването на Мартин Скорсезе в “Синематек Франсез”. Човекът е един спокоен, земен гений.
Какво може да ви накара да престанете да поставяте за българската публика?
-Не вярвам, че нещо може да ме спре, докато имам идеи и възможност. Българската публика има образование и изтънчен вкус и оценява, когато гледа нещо качествено. От там нататък, естествените процеси сами вземат превес и решават кой да продължи и кой да престане. Едно е сигурно, докато има млади хора, които искат да пеят и да танцуват, ще се развива мюзикъла в България и ще има и кой да ги гледа, защото ние сме музикален народ, заложено ни е на ниво ДНК.
Кое е посланието, което искате да изпратите с този спектакъл?
-Както е казал великият Уилям Шекспир, живеят само влюбените, останалите -просто съществуват.
Диана Юсколова,
AFISH.BG