През 1902 г. успешно дебютира като театрален актьор на Бродуей, приемайки псевдонима „Дъглас Феърбанкс“.
Първият филм на Дъглас е „Агнето“,режисиран от Уилям Кристи Кабан, по сценарий на Дейвид Грифит, в който Дъглас играе главната роля. Във филма Феърбанкс показва забележителна спортни данни, които ще получат широко внимание сред публиката. На следващата година Феърбанкс създава своя собствена кинокомпания – „Дъглас Феърбанкс Филм Корпорейшън“, и скоро след това започва работа за студиото Paramount Pictures. До 1918 г., Феърбанкс вече е най-популярният актьор в Холивуд, и е третият най-високо платен актьор по това време.
Феърбанкс среща за първи път известната актриса Мери Пикфорд през 1916 г. и скоро двамата започват интимна връзка. През 1917 г., двойката се присъединява към инициативата на един от най-добрите приятели на Феърбанкс – Чарли Чаплин, в продажбата на военни облигации, които продават обикаляйки САЩ с влак. Мери Пикфорд и Чаплин са двете най-високо платени кино звезди в Холивуд по това време. За да се съкрати астрономическите заплати на тези звезди, големите кино студия се опитват да монополизират дистрибуцията и изложенията. За да избегне контрола от студията и за да запази своята независимост, Феърбанкс, Пикфорд, Чаплин, и Дейвид Грифит формират новата киностудия United Artists, през 1919 г., с което създават и своя собствена дистрибуция и получават пълен творчески контрол върху своите филми и печалбите, генерирани от тях. Фирмата оцелява в годините непосредственно след създаването ѝ, до голяма степен от успеха на филмите на Феърбанкс.
Като Зоро в “Знакът на Зоро”
Любовта между Дъглас и Мери довежда до разводи от двете страни и, преодолявайки всички спънки, те двамата се женят и стават една от най-знаменитите холивудски двойки, обвързани със законен брак.
До 1920 година Феърбанкс е снимал вече 29 филма (28 пълнометражни и един късометражен), които го представят на публиката като буен човек, с отлични атлетически способности. В един от най-популярните му филми – „Знака на Зоро“, Феърбанкс комбинира своята отлична физика с приключенски дух и красиви сценични костюми. Този филм има страхотен успех и се отплаща на актьора, поставяйки го в редицата от суперзвезди на световното кино.
Дъглас Феърбанкс, Мери Пикфорд, Чарли Чаплин и Дейвид Грифит подписват договор за създаването на кино студио United Artists, 1919
За останалата част от кариерата си в немите филми, той продължава да участва в още по-сложни и впечатляващи филми, като “Тримата мускетари”, „Робин Худ“, „Крадецът от Багдад“, „Черният пират“, който е и първият пълнометражен филм, заснет на Technicolor, „Гаучо“. Феърбанкс не пести разходи и усилия в тези филми, с който се установява нов стандарт за всички бъдещи приключенски филми.
През 1921 г. Дъглас, Пикфорд, Чаплин, и други актьори, създават фонд към Motion Picture, за подпомагане на хора от кино индустрията, които не могат да си намерят работа, възпрепятстствени са да работят, или не са в състояние да си покриват сметките.
Феърбанкс е избран за първи президент на Академията за филмово изкуство и наука, и в същата година, той връчва първите награди на академията, в офиса му във филмовото студио.
Като Робин Худ
Дъглас Феърбанкс също има звезда в Холивудската Алея на славата, намираща се на Холивуд булевард 7020, но той така или иначе е запазена звездна марка в небосклона на световното кино.
Странно е, че последните думи на кинозвездата са: „Никога не съм се чувствал по-добре”. А при него думите обикновено винаги са били точни и на място.
AFISH.BG споделя с вас няколко от тях:
„Истинският смях е спонтанен.“
„Има едно нещо в този огромен свят, което е сигурно – щастието е за тези, които се опитват да бъдат щастливи. Можем да бъдем аз, вие, всеки друг. Щастието е нагласа на ума, а не на тялото.“
„Хората се делят на два вида – такива, които извличат полза от опита си и такива, които не го правят. Лошото е, че броя на тези от втория вид е много по-голям.“
„Думата „ако“ пробива яма в смелостта.“
„Човекът, който влага живота си в идея, е признат гений, защото прави правилното нещо в правилното време. Ето тук е разликата между гения и обикновения човек.“
„Страхът е умствена недостатъчност, която подлежи на корекция, стига да не позволим хватката й да ни обгърне съвсем. Страхът идва с мисълта за провал.“
„Самоамортизацията е болест. Веднъж хване ли ни – край!“
AFISH.BG