Франсис Форд Копола на 85 години
Звездата му избухва като свръхнова с филма „Кръстникът” през 1972 г. Следва го продължението „Майкъл”(1974) , а след снимките и на третата част почти 20 години по-късно, през 1990-а, обединени под общото заглавие от първия филм, лентата се превръща в една от емблемите на световното кино. В главните роли играят Марлон Брандо, Робърт Дювал, Ал Пачино, Талия Шайър (която му е сестра), Даян Кийтън, Робърт Де Ниро, Анди Гарсия, та чак до дъщеря му, София Копола.
Франсис Форд Копола
Копола снима не по-малко въздействащия с режисьорско и актьорско присъствие (Марлон Брандо, Робърт Дювал, Мартин Шийн, Лорънс Фишбърн, Денис Хопър и Харисън Форд) “Апокалипсис сега” през 1979 г., невероятния „Котън Клъб” с Ричард гиър през 1984-а, “Дракула” през 1992 г.
Режисира, продуцира, адаптира сценарии. Валят и Оскари, и Златни палми, и Бафти, и Сатурни, и ред други отличия. Дъщеря му София Копола е режисьор със своя самостоятелна и все по-обещаваща кариера, а племенникът му Никълъс Кейдж е един от богоизбраните холивудски актьори. Явно е, че в тази фамилия и късметът, и талантът са изсипани с пълни шепи.
Споделено от Франсис Форд Копола:
Бях дете, което имаше някои таланти и способности, но те никога не се проявиха в училище.
В моето семейство имаше доста силни личности. Баща ми беше концертиращ флейтист, соло флейта на Тосканини.
“Десед дни, които разтърсиха света” на Айзенщейн – отидох да го гледам и бях толкова поразен от този филм, толкова поразен от киното, което може да се прави.
Вие сте в една професия, в която абсолютно всички ви казват своите мнения, които са винаги различни. Това е една от причините Джордж Лукас да не започне отново да режисира.
Имам по-голям брат, който се увличаше от литература, така че аз отрано проявих интерес към литературата и театъра. Баща ми понякога работеше в музикални комедии.
Джордж Лукас не притежава особена физическа издържливост. Той беше толкова нещастен, правейки “Междузвездни войни”, че просто заяви, че повече няма да прави такова нещо.
Мисля, че исках да бъда драматург, защото се увличах по историите и по разказването на истории.
Моят филм не е кино; той не е за Виетнам. Той е Виетнам.
(за “Апокалипсис сега”)
Ние имахме достъп до твърде много пари и твърде много техника и малко по малко започнахем да откачаме.
Нуждаеха се от някой, който много бързо да напише сценарий по “Великия Гетсби” за филма, който щяха да правят. Взех тази работа, за да получа малко пари за издръжка на семейството си.
Иронично е, че на 32 години, вероятно най-високият пик в кариерата ми, когато с “Кръстника” имах невероятен успех, аз пак бях някъде другаде, преследвайки други крайни срокове.
Обикновено това, в което ще се превърнат най-добрите ви идеи или усилия, се оказва най-много атакувано.
Постигнах успех много млад и това беше най-главното, защото бях толкова ентусиазиран и работих толкова много за него.
Трябва много да обичате това, което правите, защото – особено ако е филм – след време ще започнат да го мразят.
Трябва наистина да бъдете много смели спрямо вашите инстинкти и идеи. В противен случай ще отстъпите и запомнящите се неща, които можете да направите, ще бъдат изгубени.
Всичко, което изграждаме в голям мащаб или с интензивна страст, докарва хаос.
Проблемът в Холивуд е, че всички искат да правят успешен филм, но без риск. Това е все едно да искаш да имаш деца, но без да си правил секс.
AFISH.BG