Два от плакатите за продуцираните от Националния дворец на културата фестивали – „Киномания” и „Новогодишен музикален фестивал”(НМФ), са селектирани за участие в престижното Международно биенале на плаката в Мексико (14th International Poster Biennial in Mexico) в Категория А: Най-добри печатни плакати (Category A: Best Printed Poster 2014-2016).
Произведенията са избрани за участие и в предстоящото Международно триенале на сценичния плакат в София.
Характерна особеност и на двата плаката е заложената в тях силна авторска идея с концентриран визуален вид. Двете произведения печелят одобрението на професионалната общност, а едновременно с това привличат и информират публиката на „Киномания” и „Новогодишен музикален фестивал” за изданията им през 2015 г.
Автор на плакатите е художникът Анна Симеонова. В своето портфолио Анна има множество реализирани корици на книги, плакати, лога и запазени знаци. Носител е на различни награди за плакат. През последните три години тя курира и менажира платформата за авторско плакатно изкуство plakatkombinat.com, чрез която представя в България и по света произведенията на 38 съвременни български артисти от областта на плаката, илюстрацията, графичния дизайн. Завършила е специалността „Плакат и визуална комуникация” в Националната художествена академия при проф. Иван Газдов.
„Участието в Международно биенале на плаката в Мексико е голямо признание за мен. То ме стимулира да продължа да работя и ми показва, че се развивам във вярната посока като творец. Радвам се, че това се случи именно във връзка с традиционни проекти на НДК”, каза авторката.
„Няма как да не съм радостен от постижението на Ана Симеонова, както и от факта, че два големи фестивала, продуцирани от НДК, ще бъдат представени на престижното събитие. Националният дворец на културата ще продължи да работа с най-добрите и изявени български артисти и професионалисти в различни сфери на изкуството и културата” – думи на директора на Двореца Мирослав Боршош, който миналата година покани авторката да направи визията на “Киномания” и НМФ.
Тази есен фестивалите на НДК „Киномания” и „Новогодишен музикален фестивал” ще отбележат своите 30-годишни юбилеи със специални програми.
___________________
От 1988 г. насам, Международното биенале на плаката в Мексико е един от престижните световни форуми с фокус културата на дизайна.
Основен приоритет на биеналето е представянето на дизайна като част от всекидневния живот. Тази идея е принципната ос, която обединява творческите предложения и обществения интерес. Крайната цел е развиването на естетически вкус в различни инициативи – политически, социални, рекламни, образователни, културни. Средството е оригинален и артистичен визуален език, възприеман от милиони.
Със своите 13 издания през последните 25 години, както и с организирането на Световния дизайн конгрес, Международното биенале на плаката в Мексико доказва силата на сътрудничеството между различните култури, като генератор на социална и икономическа промяна и човешко развитие.
AFISH.BG