• Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
  • Начало
  • Цитати
  • Новини
  • Откъс на деня
  • Поезия
  • Кино
  • Музика
  • Книги
  • Изложби
  • Театър
  • Четива
No Result
View All Result
Afish.bg
No Result
View All Result
Home Новини

ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс с награда на Столична община за ярки постижения в областта на културата за 2017 г

afish by afish
18 September 2017
in Новини
0
ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс с награда на Столична община за ярки постижения в областта на културата за 2017 г
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс спечели тазгодишното отличие на Наградите на Столична община за ярки постижения в областта на културата за 2017, в категория „Съвременни перформативни и мултижанрови изкуства“.

„Надявам се образованието и културата да се превърнат в споделена ценност“, каза по време на церемонията артистичният директор на ДНК – Мирослава Тодорова.

ДНК съществува вече близо две години. За това кратко време пространството разви своя категоричен облик, чрез регулярна кураторска програма и копродуцентската дейност, фокусирана изцяло върху произведения в областта на съвременен танц и пърформанс. Част от ежемесечната програма са спектакли на едни най-значимите имена в областта на танца, пърформанса и съвременните театрални практики у нас. Пространството е сцена за най-важните фестивални събития в България в полето на независимите сценични изкуства.

През последната година ДНК разви образователната инициатива „Извинени присъствия“, с която, заедно с различни артисти, режисьори, хореографи, изпълнители, драматурзи и театрални теоретици, насочи внимание към работата с младежи на възраст между 15 и 18 г. Ученици от пет столични училища взеха участие в семинари, презентации и уъркшове, посветени на значението и историята на съвременния танц и пърформанс в България и Европа.

Част от мотивацията за Наградата на Столична община е регулярното провеждане на Международната програма „Мигриращото тяло“, която е сред най-значимите дейности на ДНК. В рамките на целогодишната платформа за представяне на чуждестранни продукции в областта на съвременния танц и пърформанс, на сцената на ДНК гостуват едни от най-интересните имена в европейски и световен контекст. Освен спектаклите, програмата включва дискусии, разговори с публика и уъркшопове, насочени към българската професионална среда.

Новият сезон на Международната програма „Мигриращото тяло“

Първото гостуващо чуждестранно представление от новия театрален сезон е норвежкият спектакъл THE REST IS SILENCE, който очакваме на 21 октомври от 19:30 ч. Съзерцателна творба на хореографката Хеге Хагенрюд, прекрачва границите между танца и театъра. Тя пренася публиката в центъра на взаимоотношения между майка и дъщеря. Четирима танцьори физически реагират на гласа на британската актриса Кейт Пендри, която разказва фрагменти от травматично детство. Хеге Хагенрюд оформя спектакъл за отчаянието, без отчаяни. Тя създава напълно ново и невъобразимо преживяване.

В своята работа Хеге Хагенрюд често използва текст, преминавайки във вътрешния свят на танцьора. Представленията ѝ са базирани на динамичното усещане на текста. Нейната ангажираност към уязвимостта и често неволното изобличаване, се превръщат в детайлна, прецизна и минималистична хореография. През последните 5 години Хагенрюд е най-изявеният хореограф сред младата публика в Норвегия. The Rest is Silence е наминиран за наградата на норвежката критика през 2016. Спектакълът е представен по време на фестивалът Aerowaves, който тази година се проведе в Дания. През март 2017 Хеге Хагенрюд създаде първата си хореография за Националния балет в Осло.
На 12 ноември от 19:30 ч. в рамките на АСТ Фестивал за свободен театър 2017, в ДНК ще гостува френското представление RELATIVE COLLIDER, по идея на Лиз Санторо и Пиер Годар. Relative Collider е машина, която предлага възможността да се види, да се оразмери, да се определи количеството, да се обмени и преживее информация между нервни системи. Relative Collider работи върху физиката на внимание, върху колизията на гледането. „Искаме да знаем защо, искаме да знаем как и искаме да покажем какво знаем. Ние подражаваме едни на други, за да представим онова, което не бива показвано.“ – казват авторите.

Relative Collider издирва точката на контакт между движение и текст, където и двете имат индивидуална цел в собственото им представяне пред публика. От гледна точка на тялото, Relative Collider изследва предположения, съсредоточавайки се в акта на виждането и в акта на присъствието, като усилия да се задържи вниманието на другите. В опит да бъдат разбрани физичните закони на присъствието заедно с другите, Relative Collider поставя въпросите за обмененото, създаденото и разрушеното по време на процеса на наблюдение.

Лиз Санторо е хореограф и изпълнител, живееща в Ню Йорк и Париж. Танцовото ѝ обучение започва в Балетното училище в Бостън. Завършва невронаука в Харвард. Тя изследва пърформативната роля на вниманието и диаметрално разположените връзки между това да наблюдаваш и да бъдеш наблюдаван. Наскоро тя получи наградата на New York Dance and Performance, наричана още Bessie Award, за последната ѝ работа с Пиер Годар – Watch It.

Пиер Годар завършва магистърска степен по приложна математика и работи като количествен анализатор. Неговият опит в театъра започва през 2005 г., когато става технически и сценичен стажант. По-нататък през годините работи като техник, асистент по светлинния дизайн, реквизитор, сценичен мениджър, асистент-режисьор, асистент-хореограф и режисьор. Работата му е фокусирана върху преосмислянето на много от допусканията, правени за театъра. Пиер Годор започва да работи с, така да се каже – текстови материал от съвременния танц, невронауката, компютърната наука и лингвистиката.

На 24 ноември в София за пръв път ще гостува един от най-авторитетните и иновативни млади творци на нашето време – хореографът Тражал Харел.

„Kакво би се случило ако воуг артистите от Харлем се включат в представленията на постмодернистите от Джъдсън Чърч през 1963?“, пита Тражал Харел в Judson Church is Ringing in Harlem (Made-to-Measure)/Twenty Looks or Paris is Burning at The Judson Church (M2M).

Тази хипотетична ситуация, използвана за вдъхновение и отправна точка в спектакъла, създава един екстравагантен сблъсък между минимализма на Джъдсън Чърч и пищността на воугинг културата, който поставя под въпрос собствените ни разбирания за раса, класово общество, сексуалност и богатство.

Judson Church is Ringing in Harlem (M2M)/Twenty Looks or Paris is Burning at The Judson Church (M2M), е работа, която се адаптира към различни пространства, в които бива представяна.

Тражал Харел съумява да подреди тази необичайна и неочаквана среща между воугинг културата и постмодерния танц. Вместо да пресъздава усещането на контракултурата от късните 60-те, той поставя тялото отново в центъра на сцената като сърцевина, около която Аз-ът може да се формира или да функционира като пресечна точка, която настоява за различност.

Въпреки това, Харел не се задоволява просто с реконструирането на въображаема историчност – той иска да предизвика съвременния зрител, като го постови на предела между тези два свята и му предложи История, интерпретирана през призмата на тялото.

По време на гостуването си в ДНК, Тражал Харел ще направи и уъркшоп за професионалисти, студенти и артисти, работещи във всички сфери на съвременните изкуства.

Спектакълът гостува с подкрепа на Фондация „Америка за България“, чрез Програмата за българо-американски обмен в областта на изпълнителските изкуства, администрирана от Фондация „Арт Офис“ .

Програма „Мигриращото тяло“ на ДНК-пространство за съвременен танц и пърформанс е финансирана от Столична програма „Култура“ на Столична община за 2017 г.

AFISH.BG

Tags: днкнаграда
afish

afish

категории

  • uncategorized (6)
  • Изложби (351)
  • Интервю (51)
  • Кино (597)
  • Книги (420)
  • Музика (535)
  • Новини (819)
  • Откъс на деня (738)
  • Поезия (658)
  • Театър (198)
  • Цитати (884)
  • Четива (95)
  • За нас
  • За реклама
  • Поверителност
  • За контакт
Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на AFISH.BG, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на AFISH.BG, посочване на източника и добавяне на линк към www.afish.bg. 
Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.  Прочети повече на: https://www.afish.bg/
No Result
View All Result

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist